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María de los Ángeles Viar

玛丽亚·德洛斯·安赫莱斯·比亚尔

创作理念 
Artwork Concept

作品的目的在于有形地重新创造一些无形的东西:记忆。

从这个意义上说,对某人的记忆定位就意味着使它成为某一时刻的记录,以及与他人相连的生活实例,使个人历史的叙述成为可能,并引申为集体历史。

作品基于女性祖先的作品——它们也是我调研和研究的对象——这些作品贯穿于话语之中,同时也是话语的一部分。

我使用压纹作为一种人造的美学资源,这样我就能更加强调作品的物质性,它与纺织品和印花纹理一起,揭示了那些记忆的身体的更深层次的痕迹。另一方面,纤细的刺绣突出了它们之间遥远而内在的联系。

我强调天然纤维的有机性,比如纸和线,它们可以唤起一种自然的、原始的、纯粹的情感,也许是试图避免在试图再现的时候掺杂那些记忆。它们的形式则指明和强调了它们所寄寓之处的无限持续性,从而探索人令人满足且自然而然的亲密关系。

[ESP]

El trabajo propuesto alude a la posibilidad de recrear físicamente algo intangible: LOS RECUERDOS. 

En ese sentido, anclar un recuerdo implica incorporarlo a la memoria personal, convirtiéndolo en el registro de un momento, una instancia de vida que, vinculado a otros, hacen posible el relato de la propia historia y por extensión, la del colectivo. 

La obra se asienta sobre las resultantes de labores ancestrales femeninas -temática de investigación en mi producción-, las cuales atraviesan el discurso y al mismo tiempo, son parte de él. 

Trabajo con gofrados como recurso plástico y estético que me posibilita acentuar la presencia de la materialidad de la obra, que, junto con los textiles y texturas impresas permiten revelar las huellas más hondas de la corporalidad de esos recuerdos. Por otro lado, los tenues bordados ponen en evidencia la conexión recóndita e intrínseca entre todos ellos. 

Destaco la organicidad de las fibras naturales, como el papel y los hilos, las cuales permiten evocar un producto natural, original, puro, quizás tratando de evitar adulterar esas memorias ante el intento de representación. 

Su formato refiere y enfatiza la profundidad insondable donde descansan, permitiendo explorar contenido y continente, en íntima relación.

[ENG]

The proposed work refers to the possibility of physically recreating something intangible: MEMORIES.

In this sense, anchoring a memory involves incorporating it into personal memory, making it the record of a moment, an instance of life that, linked to others, make possible the account of one's own history and by extension, that of the collective.

The work is based on those resulting from ancestral female work - the subject of research in my production - which goes through the discourse and at the same time, are part of it.

I work with embossing as a plastic and aesthetic resource that allows me to accentuate the presence of the materiality of the work, which, together with the textiles and printed textures allows to reveal the deeper traces of the body of those memories. On the other hand, the tenuous embroidery highlights the remote and intrinsic connection between them all.

I emphasize the organicity of natural fibers, such as paper and threads, which allow to evoke a natural, original, pure product, perhaps trying to avoid adulterating those memories in the face of the attempt at representation.

Its format refers to and emphasizes the unstoppable depth where they rest, allowing to explore content and continent, in intimate relationship. 

Synthesis of applied techniques and materials used: Graphic prints made with crochet textile dies, worked in relief with embossing technique on Fabriano paper 300 grs. 100% cotton. Hand embroidery with cotton threads of various thicknesses.

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