21- Artwork concept-1


Marisa Domínguez

玛丽萨·多明格斯

创作理念 
Artwork Concept

这一套陶瓷模型直接参考了自然界的有机形式,我将黏土塑造成芽、吸盘、茎、多肉叶子、球茎和植物的样子,展示植物世界以及一些奇形怪状动物(比如珊瑚、海螺)的样貌。它们共同组成了混杂而丰产的状态。

实际上,这组创作蕴含了关于成长的冲动,一种挣扎着冲出水面的力量。所谓诞生,又何尝不是轮回后重生的一刻。为了突出它,我们不妨设想一个关于风暴和灾难的故事。洪水冲过的地面留下无数裂缝,标记着浩劫的威力。然而总有一种生的源动力在无始无终地流动,即便我们仍然不知道它到底关于什么。

除了密度,陶瓷的造型和质量,也成为音乐的组成部分。这是用于“演奏”的陶瓷。作品标题,就说明了它也是一首可以贝尔诶聆听和观看的旋律。

[ESP]

Este conjunto de piezas modeladas tiene una referencia inmediata a las formas orgánicas. En el origen está la arcilla que es el material que se ha convertido en brotes, retoños, tallos, hojas suculentas, bulbos, plantas. Un señalamiento al mundo vegetal y a extrañas conformaciones animales como corales y caracoles marinos que resulta una constelación abigarrada y prolífera. 

Hay un impulso en esta pieza que remite al crecimiento, pugnar para salir a la superficie. Es un alumbramiento; ese momento del ciclo vital que renace. Para subrayar ese episodio, se imagina una historia de tormentas y desastres. El suelo inundado, las grietas que se dibujan sobre la superficie que evidencian la catástrofe. Sin embargo, hay una pulsión de vida. Todo parece fluir sin comienzo ni final. Aún desconocemos de qué se trata.

Asimismo, no sólo se experimenta la densidad del elemento, su cuerpo y su masa, sino que es el componente para hacer música: cerámica para ser “tocada”. Desconcierto cerámico, título de la obra, es una melodía ejecutada para escuchar y mirar. 

[ENG]

This set of modeled pieces in ceramic clay has an immediate reference to organic forms. At the origin is the clay that is the material that has become sprouts, suckers, stems, succulent leaves, bulbs, vegetation. An indication of the plant world and strange animal formations such as corals and sea snails, resulting in a motley and prolific constellation.

There is an impulse in this piece that refers to growth, struggling to come to the surface. It is a birth; that moment of the life cycle that is reborn. To underline that episode, we can imagine a story of storms and disasters. The flooded ground, the cracks that are drawn on the surface that show the catastrophe. However, there is a life drive. Everything seems to flow without beginning or end. We still do not know what it is about.

Likewise, not only is the density of the element, its body and its mass experienced, but it is the component for making music: ceramics to be “play”. Ceramic Dis-concert, title of the work, is a melody performed to listen and watch.

Share by: