24- Artwork concept


Estela Torres

埃斯特拉·托雷斯

创作理念 
Artwork Concept

他们是如何在建造我们的同时从外部观察我们的?

我们如何审视内心,反思我们所认为的自己?

我研究的是女性的世界和她们的内心空间:在关爱和冒险两方面,那些不可放弃但值得争取的空间。

我的作品使用了神奇的耐腐蚀材料,我告诉自己要以平等的态度对待材料,与之交谈并尊重它。通过这个过程,我创造了一些图像,吸引观众去思考、检查和触摸。在空虚中寻找一种挥之不去的痛苦。

我用火穿孔来比喻力量和脆弱。我酷爱热,这是我童年的一个标志。当我走近铁匠铺,周围都是铁锤和铁器时,我常常感到脸上的暖意。打造作品时,我并不受到任何限制。结合周围的环境,我又用金属做了新的版本——有时,光亮呼唤着我加用铜或青铜。

生命中总有那么一个时刻,真相会显现,并将你包围。我决定拥抱金属和火焰这两种持续斗争的激情,作为探索一个充满奇迹的秘密世界的工具。用火作画让我实现梦想并创造新的梦想。我让我的艺术作品体现出强烈和敏感的品质。母亲,爱人,姐妹。一个女性雕塑。

我的项目包括宏观和微观宇宙,以构建一个无形的身体,激发观众的同理心,使得他们在现实和幻想的交错中思考生命。

[ESP]

¿Cómo nos construyen cuando nos miran desde afuera? Cómo mirar hacia adentro y reflexionar sobre lo que creemos ser? 

Trabajo con el universo de la mujer; sus espacios íntimos; los espacios no cedidos pero ganados, cuidados y en riesgo. 

Mi producción se conjuga en un material resistente pero lleno de enigmas. Me propuse tratarlo como a un igual, conversar con él, respetarlo. En el proceso creo imágenes que inviten a examinar y tocar; no solo contemplarlas. A encontrar que en el vacío puede estar el dolor.

Uso el calado a fuego como metáfora de poder y fragilidad. La pasión por el calor es una marca de la niñez cuando sentía mi cara arder junto a una fragua; rodeada de martillos y herramientas para dominar el hierro. Uso el forjado para que ese hierro diga lo que yo quiero; no encuentro límite. Me apropio del espacio que me rodea y produzco otros en el metal. A veces el brillo me convoca y recurro al cobre o al bronce como aliados.

Hay un momento en la vida en que la verdad se te presenta y te acorrala. Pensé en enfrentarme con el metal y la llama como dos pasiones en pugna; como vehículos para incursionar un mundo secreto que esconde maravillas. Dibujar con el fuego me permitió realizar sueños y crear nuevos. Quise que mis producciones sean fuertes pero sensibles. Crear encajes y puntillas que hablen del universo de mujeres tiernas pero consistentes. De madres, de amantes, de hermanas. Quise una escultura femenina.

Mis proyectos contemplan lo macro y lo micro; buscando que en un cuerpo invisible se evidencie la empatía de quien observa. Que le dé las jerarquías que necesite para transitar por la vida con las realidades y fantasmas que nos acompañan.

[ENG]

How do they build us while looking at us from the outside? 
How can we take a look inside and reflect upon what we think we are?

I work with the women’s universe and their inner spaces: the unceded but earned spaces, both in care and risk.

My artwork is conjugated upon a resistant material full of enigmas. I proposed myself to treat this material as an equal, to converse with it and to respect it. Through this process, I create images that invite the viewer to contemplate, examine, and touch. To find a lingering pain inside the emptiness.

I use fire perforations as a metaphor for both power and fragility. I have a passion for heat, which is a mark of my childhood. I used to feel the warmth on my face being close to a forge, surrounded by hammers and tools made for dominating iron. There are no limits to my expression when I forge. I appropriate my surroundings to construct new ones from metal. Sometimes, brightness summons me to employ copper or bronze as allies.

There is a moment in life where the truth manifests and it encloses you. I decided to embrace both metal and flame as two passions in constant struggle, as vehicles to explore a secret world full of wonders. Drawing with fire allows me to accomplish dreams and create new ones. I make my artwork embody both strong and sensitive qualities. Mothers, lovers, sisters. A feminine sculpture.

My projects encompass both macro and micro universes, in a search for an invisible body to notice the empathy of the observer. To give them the necessary hierarchy to transit life with the accompanying realities and fantasies.

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