5- Artwork concept


Majo Tissone

马约·蒂索内

创作理念 
Artwork Concept

开始在铁上创作之前,我就知道自己需要将金属引入作品的原因,或许正在于那种坚固的支撑性,那种锚定的感觉。它就在那里,我无法很清楚地解释,但我需要它的存在。

不知从何时起,铁的外观发生了深刻变化,在各种意义上都变了。这逐渐使我融入了新材料,我与之对话,我成为了它的合作伙伴。我尝试使用各种工艺材料与铁互动,最终找到了最合适的版画油墨和清漆。

在最近的作品中,我在金属板上使用相交的对角线,构成完全空白的空间。借由图像,我强调并以某种方式包含了堕落社会的关系网络,试图引发反思。

在点与点之间,间隔会有多远?我贴近然后远离,每个点都有它的时间和强度。铁锈的出现,两者之间的斗争,谁主宰谁,只要我允许它行动,清理掉干扰因素并再次迫使我与自己保持距离,重新思考它们之间新的策略和新的斡旋,直到我达到完成品的中心点。

[ESP]

Antes de empezar a trabajar sobre el hierro, sabía que llegaría el momento en que lo introduciría en la obra, necesitaba el metal, quizás la firmeza del soporte, su solidez, una sensación de anclaje, su presencia, no puedo expresar porque esa necesidad, pero estaba ahí, presente Sin saber con certeza cuando se produjo un cambio profundo en la mirada de lo que venía desarrollando, en todo sentido. 

Esto me condujo paulatinamente a incorporar el nuevo material con quien mantuve un diálogo en la que me permitiera ser su compañera. Investigue diversas técnicas tratando de encontrar el dialogo de los materiales hasta llegar a la tinta de grabado y al barniz más adecuado En el trabajo más reciente utilizo líneas diagonales que se cruzan sobre la chapa, espacios vacíos en donde la nada está presente. 

He concebido que la imagen recalque y contenga de alguna forma las relaciones de una sociedad caída, intentando provocar un pensamiento reflexivo Punto a punto, cuanto dista entre uno y otro, me acerco me alejo, cada uno tiene su tiempo y su intensidad. La aparición del óxido, una lucha entre ambos, quien domina a quien, hasta donde le permito actuar, limpiando aquello que interfiere y el tiempo nuevamente me obliga a distanciarme, a replantearme nuevas estrategias, nuevas negociaciones entre ambos hasta llegar al punto interno de la obra acabada. Todo me conduce a un aprendizaje conmigo.

[ENG]

Before starting to work on iron, I knew that the moment would come when I would introduce it into the work. I needed the metal, perhaps the firmness of the support, its solidity, a feeling of anchoring, its presence, I cannot express why that need but it was there, present.

Without knowing with certainty when there was a profound change in the look of what he had been developing, in every sense. This gradually led me to incorporate the new material with whom I had a dialogue that allowed me to be her partner. Investigate various techniques trying to find the dialogue of the materials until you reach the most suitable engraving ink and varnish.

In the most recent work I use diagonal lines that intersect on the sheet metal, empty spaces where nothing is present. I have conceived that the image emphasizes and somehow contains the relationships of a fallen society, trying to provoke a reflective thought.

Point by point, how far between one and the other, I get closer I move away, each one has its time and intensity. The appearance of rust, a fight between the two, who dominates who, as far as I allow him to act, cleaning up what interferes and time again forces me to distance myself, to rethink new strategies, new negotiations between them until I reach the internal point of the finished work.

Share by: