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Mónica Christiansen

莫妮卡·克里斯蒂安森

创作理念 
Artwork Concept

我是从雕刻(Engraving)开始的,我的创作沿着特定的图形艺术领域展开,如艺术书籍、装置、油画、艺术玩具、视觉诗、玻璃雕塑等,最近我则将重心放在纺织艺术上。

多年来,我把那些因各种原因而被丢弃、被排除、被改变、被遗忘、因此被从日常世界中淘汰的物和元素,融入到我的作品中。

我在改造材料中找到了乐趣。在这个作品中包含了钢琴的内部部件、织物、不同种类的磁带——静音的磁带、8毫米盒式磁带,柔软的白色天鹅绒磁带。物质性转化为连续性,这是一种永久的转化。

然后是面料的外观和打结,这就是这件作品的意义所在。被系起来的是什么?通过绳结连接的是什么?是不同的时刻,或不同的现实吗?我们是在把过去和现在联系在一起吗?

然后,我加上花边。它们的大小和间隔都不算不合适,与绳结不能协调。所有这些都包含在层层的巴里纱织物中,半透明的墙壁就像奶奶的窗帘。我童年的影像,朦胧的,被重新转换成这件艺术品,创造了一个新的和现在的现实。

我用光来揭示不能被看见的、被隐藏的东西。二维空间被点亮后,就变成了微妙的三维图像。

艺术的奇迹,我们可以用语言来描绘,一架悲泣的钢琴,最终将声音与一种新的物质结合在一起:是的,声音作为终极的物质,看似无形,却锻造了语言与艺术。

[ESP]

Provengo del Grabado y mi obra transita por la realización de una gráfica particular, libros de artista, instalaciones, pinturas, juguetes de artista, poesía visual, esculturas en vidrio y estos últimos tiempos trabajo desde el arte textil. 

Ya hace muchos años que he incorporado a mi obra, aquellos elementos y objetos que por distintas situaciones son desechados, excluidos, cambiados, olvidados y por lo tanto eliminados del mundo cotidiano. 

Encuentro el placer de transformar materiales. En esta obra incluí partes de la estructura interna de un piano, telas, distintos tipos de cintas: cintas mudas de casete, cintas super 8 de imágenes congeladas en el tiempo, y suaves cintas de terciopelo blanco. Transformación de la materialidad en continuo, transformación permanente. 

Luego aparecerá el tejido y los nudos. De esto se trata esta obra. ¿Qué anudan los nudos? ¿Qué se anuda a través de los nudos? ¿Distintas instancias vitales, distintas realidades? ¿Estamos anudando el pasado al presente? 

Sumo los lazos. Los lazos llevan tamaños e intervalos traviesos y coquetean con los nudos. Todos contenidos por las capas de telas de boal, paredes traslúcidas que semejan las cortinas de la abuela. Mis imágenes infantiles, veladas, las reconvierto hoy en obra, en creación de una nueva y presente realidad. 

Incorporo la luz como reveladora de lo que no se ve, lo oculto, lo escondido. Las dos dimensiones, al iluminarse, se transforman en una sutil imagen tridimensional. 

Maravillas del arte que permiten representar más allá de las palabras; y un piano quejándose de fondo, incorporando finalmente el sonido, apareciendo una nueva materialidad: si, el sonido como materialidad última, aparentemente inasible, forja de la palabra y la obra de arte.


[ENG]

I come from Engraving, and my work moves along the realization of a particular graphic art, artist books, artistic installations, paintings, artist toys, visual poetry, glass sculptures and lately I have worked with textile art.

For many years I have incorporated into my work, those elements and objects that have been discarded for whatever reason, excluded, changed, forgotten and thus eliminated from the daily world.

I find pleasure in transforming materials. In this piece I have included parts of a piano’s inner structure, fabrics, different kinds of tapes: mute cassette tapes, super 8 tapes of pictures frozen in time, and soft white velvet tapes. Transformation of the materiality into continuity, permanent transformation.

Then, the appearance of the fabric and the knots. This is what this piece is about. What do these knots tie? What is tied through the knots? Different vital moments, different realities? Are we tying the past to the present?

I add the laces. The laces carry naughty sizes and intervals, flirting with the knots. All of them contained within the layers of voile fabric, translucent walls resembling grandma’s curtains. My childhood images, foggy, are reconverted into this piece of art, creating a new and present reality.

I incorporate the light as the revealer of what cannot be seen, what is hidden, concealed. The two dimensions, by being lit up, are transformed into a subtle tridimensional image.
Wonders of the art, which allow us to depict beyond words; and a piano complaining in the back, finally incorporating the sound, with the appearance of a new materiality: yes, the sound as the ultimate materiality, seemingly intangible, forging the word and the piece of art.


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