9- Artwork concept-1


Fernando Foglino

费尔南多·福格利诺

创作理念 
Artwork Concept

在修建罗马地铁的过程中,一个钻头刺穿了大地,在厚厚的墙壁上开了一个洞,在它后面将发现一座充满艺术作品的旧宅;当人类学家用灯笼照亮巨大的壁画,为这一发现的价值所震惊时,从外面进入的空气开始抹去他们眼前的画,就像一张在记忆者手中被稀释的照片。

费德里科-费里尼在他的电影《罗马》(1972年)的这一令人难忘的场景中,表现了一个关于文明的破坏力的隐喻,同时也提出了一个悖论,就像薛定谔在1935年所做的。根据被称为 "薛定谔的猫 "的实验,只有打开盒子我们才能知道猫发生了什么。在此期间,这只猫会 "同时活着,也同时死去"。这些作品在被发现之前并不存在,相反,它们在我们眼前消失了,它们当时存在吗? 

菲亚斯基的雕塑 "冥想 "已经消失了50多年,它最后的官方记录可以追溯到1960年。它于1916年从意大利运来,被安装在蒙得维的亚的一个优选地点,用来装饰河边的卡拉斯科初创街区的长廊。当它成为公共装饰品的一部分时,它成为损坏和残缺的受害者,直到它被从公众面前移走,它的痕迹消失了半个世纪。在创作100年后,"冥想 "被修复,其缺失的部分被放在冰里,在公众面前揭开面纱,从现在起开始破坏它。

[ESP]

Una broca perfora la tierra durante la construcción del subte de Roma abriendo un agujero en la gruesa pared, tras ella será descubierta una villa repleta de obras de arte; mientras los antropólogos iluminan los enormes frescos con sus linternas, anonadados por el valor del hallazgo, el aire que entra del exterior comienza a borrar ante sus ojos las pinturas, como una foto que se diluye en las manos del quien recuerda. 

Federico Fellini representa en esta memorable escena de su film Roma (1972), una metáfora sobre el poder destructivo de la civilización y a la vez plantea una paradoja, como lo hiciera Schrödinger en 1935. Según el experimento conocido cómo: “el gato de Schrödinger”, sólo abriendo la caja sabríamos qué le ha ocurrido al gato.Mientras tanto el gato estaría "vivo y muerto a la vez". Estas obras no existían hasta ser descubiertas en cambio desaparecen ante nuestra mirada, ¿existían entonces?  

La escultura “La meditación” de Fiaschi ha permanecido perdida por más de 50 años, su último registro oficial data de 1960. Traída desde Italia en 1916 fue instalada en un lugar preferencial de Montevideo para adornar la rambla del incipiente barrio de Carrasco frente al rio.Mientras formó parte del ornato público fue víctima de daños y mutilaciones hasta ser retirada de lo público y su rastro perdido por medio siglo. Hallada 100 años después de su creación “La meditación” ha sido restaurada con sus partes faltantes en hielo para ser develada ante los ojos del público que a partir de ahora empieza a destruirla. 

[ENG]

A drill bit pierces the earth during the construction of the subway of Rome, opening a hole in the thick wall, behind it a villa full of works of art will be discovered; while the anthropologists illuminate the enormous frescoes with their lanterns, stunned by the value of the discovery, the air that enters from outside begins to erase the paintings before their eyes, like a photo that is diluted in the hands of the one who remembers. 

Federico Fellini represents in this memorable scene of his film Roma (1972), a metaphor about the destructive power of civilization and at the same time poses a paradox, as Schrödinger did in 1935. According to the experiment known as "Schrödinger's cat", only by opening the box would we know what has happened to the cat. In the meantime, the cat would be "alive and dead at the same time". These works did not exist until they were discovered, instead, they disappear before our eyes, did they exist then?

The sculpture "Meditation" by Fiaschi has remained lost for more than 50 years, its last official record dates back to 1960. Brought from Italy in 1916, it was installed in a preferential place in Montevideo to adorn the promenade of the incipient neighborhood of Carrasco in front of the river. While it was part of the public ornament it was a victim of damages and mutilations until it was removed from the public and its trace was lost for half a century. Found 100 years after its creation, "Meditation" has been restored with its missing parts in ice to be unveiled before the eyes of the public that from now on begins to destroy it.


Share by: