14- Artwork concept


Juan Manuel Ruétalo Luccini

胡安·曼努埃尔·鲁塔洛·鲁奇尼

创作理念 
Artwork Concept

在实体展览中,这个作品只附标题,没有任何额外的文字。在这种情况下,当在虚拟环境中进行创作时,我认为分享一份清单可能会很有趣,上面包含着一些想法、表达和我认为应该包含在作品中的一些内容,或者至少包含着在创作过程中我的所做所想。

提案、环境、相关概念关键词:
企图,顽强性,有恒性,坚持
物件的用法以及功能
物件是否具有表演性(非人类表演)
技术上的不服从/对工业进行的手工讽刺
反工业化/非生产性/功能性障碍设计
成为发明家,创造困难和解决方式
实际/实用/必需
发展/消费主义/科学
经济圈/重新配置/再利用/硬件黑客
实验与错误/巧合/可能性
幽默/游戏/趣味性

[ESP]

En una muestra física esta obra se presenta al público solamente acompañada de su título y sin otro texto adicional. En este caso al desarrollarse en un entorno virtual creo que puede ser interesante compartir una lista de ideas, expresiones y asuntos que considero están contenidos en la obra, o al menos se sostuvieron en mi cabeza y mi hacer durante el proceso de creación. 

Claves de la propuesta / Ámbito / Conceptos relacionados 
El intento, la tenacidad, la perseverancia, la insistencia
Los usos y funciones de los objetos
La capacidad performática de las cosas (de lo no humano) Desobediencia tecnológica / Ironía artesanal para la industria
Diseño anti-industrial / Improductividad / Disfuncionalidad
Ser un inventor, inventar problemas y soluciones
Lo práctico / Lo útil / Lo necesario
Desarrollo / Consumismo / Ciencia
Economía circular / Reconfiguración / Reutilización / Hardware hacking Ensayo y error / Casualidades / Probabilidades
Humor / Juego / Diversión

[ENG]

In a physical exhibition, this work is presented to the public only accompanied by its title and without any additional text. In this case, as it is developed in a virtual environment, I think it may be interesting to share a list of ideas, expressions and issues that I consider are contained in the work, or at least were held in my head and my doing during the creation process. 

Keys to the proposal / Scope / Related concepts 
Attempt, tenacity, perseverance, insistence.
The uses and functions of objects
The performative capacity of things (of the non-human) Technological disobedience / Irony of craftsmanship for the industry
Anti-industrial design / Non-productivity / Dysfunctionality
Being an inventor, inventing problems and solutions
The practical / The useful / The necessary
Development / Consumerism / Science
Circular economy / Reconfiguration / Reuse / Hardware hacking Trial and error / Coincidences / Chances / Probabilities
Humor / Play / Fun 

Share by: