18- Artwork concept


Pablo Conde

巴勃罗·康德

创作理念 
Artwork Concept

表象与本质的困境
表象即所见;所现。
而我们看到的,就一定是重要的吗?

我的作品发生在所见及所现之间的空间领域中,有时界限会被混淆。
我从摄影开始,把它作为我作品的灵感或基本元素,然后构建场景和装置,发挥感知能力。
我有时使用图片来构建表象(瓷砖、木头、水泥、床单等),在那里我构建的这些空间可以模拟部分街道和房屋外墙。

从这些表现形式中,我发挥了材料的特性,并在不同于预期的情况下展示它们。通过质疑其性质,产生新的解读,以此促使我们思考自己的确定性。以这些元素为工具,我的装置试图营造一种氛围,并且能够让所有感官都能接触到这种氛围。这是一种身临其境的体验,这种体验让已知的关联在情感记忆中触发多种理解的可能性。而在本质和表象之间总是存在着一个界限,这本身就会对所见事物产生一个新质疑。

[ESP]

El Dilema Entre El Ser y La Apariencia
La apariencia es lo que se ve; lo que parece.
Lo que importa, ¿es lo que se ve?

Mi trabajo transcurre en ese espacio o terreno que existe entre lo que se ve y lo que se representa, donde a veces se confunden los limites. Partiendo de la fotografía como inspiración o como elemento fundamental de mi obra, construyo situaciones, instalaciones, donde se pone en juego la capacidad de percepción. Utilizo las imágenes a veces para representar superficies (baldosas, maderas, cemento, chapas, etc.), donde construyo volúmenes que pueden simular pedazos de calles, fachadas de casas.

En estas representaciones juego con las características de los materiales, mostrándolos en situaciones distintas a las esperadas. Poniendo en duda sus propiedades, se plantean nuevas lecturas que nos llevan a pensar sobre nuestras propias certezas. Con estos elementos como herramienta mis instalaciones pretenden generar una atmosfera, un clima donde el contacto sea de todos los sentidos. Una experiencia de presencia donde las referencias conocidas disparan en la memoria afectiva muchas posibilidades de lectura, y donde el límite entre lo que es y lo que parece genera un nuevo cuestionamiento de lo que se ve.

[ENG]


The Dilemma Between Self and Appearance
Appearance is what you see; what you look like.
What matters, is what is seen?

My work takes place in that space or terrain that exists between what is seen and what is represented, where sometimes the limits are confused. Starting from photography as inspiration or as a fundamental element of my work, I build situations, installations, where the capacity of perception comes into play. Sometimes I use the images to represent surfaces (tiles, wood, cement, plates, etc.), where I build volumes that can simulate pieces of streets, facades of houses.

In these representations I play with the characteristics of the materials, showing them in situations different from the expected, questioning their properties, new readings are raised that lead us to think about our certainties. With these elements as a tool, my installations aim to generate an atmosphere, a climate with which all the senses come into contact, an experience of presence where the known references trigger in the affective memory many possibilities of reading. And always the limit between what is and what seems to be generates a new questioning of what is seen.

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