7-孟禄丁


孟禄丁

Meng Luding

艺术家简介 Biography


1962年生于河北保定市,祖籍北京通州;1983年毕业于中央美术学院附中;1987年毕业于中央美术学院油画系,同年留校执教于中央美术学院油画系第四画室;1990年就读于德国卡斯鲁赫国立美术学院。现任教于中央美术学院油画系第五画室,教授,博士生导师。从1985年至今参展30余场,近期参加的重要展览有:“绵延:变动中的中国艺术”,北京民生现代美术馆,北京;“元·孟禄丁”,北京民生现代美术馆,北京;巴西库里蒂巴双年展“脉动—中国当代艺术展”巴西奥斯卡尼迈耶博物馆;“世象” 意大利卡普塞圣亚科艺术中心。







[ESP]

Nació en 1962 en Baoding de la Provincia Heibei, se bachilleró de la escuela afiliada de la Academia Central de las Bellas Artes en 1983, se graduó del Departamento de Pintura al Óleo de la Academia Central de las Bellas Artes en 1987, y el mismo año empezó a enseñar en el 4º Estudio del Departamento de Pintura al Óleo de la Academia Central de las Bellas Artes. En 1990, estudió en la Academia Nacional de Bellas Artes de Kasloch, Alemania. Ahora enseña en el 5º Estudio del Departamento de Pintura al Óleo de la Academia Central de las Bellas Artes, y es catedrático y supervisor de doctorado.






[ENG]

Meng Luding was born in 1962 in Baoding, Hebei, although his ancestral home was in Tongzhou, Beijing, China. He graduated from the Central Academy of Fine Arts in 1983; a few years later, in 1987, Meng Luding got a degree from the Oil Painting Department of the Central Academy of Fine Arts and started to work in the same department as a lecturer at the 4th Studio. In 1990, he studied at the National Academy of Fine Arts in Kasloch, Germany. Currently, Meng Luding is a professor and a doctoral supervisor; he teaches at the 5th Studio of the Oil Painting Department of the Central Academy of Fine Arts.


了解详情 Read more

Yuan Speed

元速


作品名称:《元速》 组画

创作年份:2013

尺寸:200x200cm x8

材料:布面丙烯

Title of work: "Yuan Speed" Group painting

Year of creation: 2013

Size: 200x200cm x8

Material: Acrylic on canvas

Título de la obra: "Yuan Speed" Pintura colectiva

Año de creación: 2013

Tamaño: 200x200cm x8

Material: Acrílico sobre lienzo

Artwork Concept

创作理念

作为画家的孟禄丁被电机的运转强制退场,同样在手、脑的缺席中得到了似乎来自界外的全新观看。不再受困于传统绘画观念和技巧的制约,让有节奏的机械运动改变了旧有的绘画程序,人与画不再需要直接触碰,画者的参与度被降低,甚至成为一个缺席的旁观者、路人。这是一种绘画理念的进取,它是孟禄丁在亲身经历了对西方当代绘画的巡礼之后,对今天的绘画环境所提出的质疑,是与传统绘画的告别,也是他对曾经热衷过的现代主义唯一性绘画的调侃,这需要很强劲的决心。

 

Meng Luding, como pintor, se ve obligado a replegarse por el funcionamiento del motor, e igualmente obtiene una nueva visión que parece venir de fuera de los límites en ausencia de la mano y el cerebro. Al no estar atrapado por las limitaciones de los conceptos y las técnicas tradicionales de la pintura, el movimiento mecánico rítmico se permite cambiar el antiguo procedimiento pictórico, y ya no es necesario el contacto directo entre el hombre y la pintura, la participación del pintor se reduce, e incluso se convierte en un espectador ausente, un transeúnte.


.Meng Luding as a painter, adopted the new viewing of painting outside the hand and brain engagement by embracing the operation of the motor, mechanizing the creation process. Traditional painting concepts and techniques no longer trapped him; the rhythmic mechanical movement changed the old painting procedure. Direct contact between the painter and painting is no longer required; an artist becomes an absent spectator, a passer-by. This technique is an aggressive conception of painting; it is Meng Luding's questioning of today's painting environment after his tour to Western contemporary paintings, a farewell to traditional painting, and his flirting with the once enthusiastic modernist uniqueness of painting.

LEARN MORE
  • Slide title

    Write your caption here
    Button

作品名称:《元速》

创作年份:2011

尺寸:300x300cm

材料:布面丙烯

Title of work: 'Yuan Speed'

Year of creation: 2011

Size: 300x300cm

Material: Acrylic on canvas

Título de la obra: 'Yuan Speed'

Año de creación: 2011

Tamaño: 300x300cm

Material: Acrílico sobre lienzo

Share by: